נדל"ן בישראל – Real Estate In Israel

פינוי בינוי

פינו בינוי שהוכרז כמדיניות רשמית במשרד השיכון והבינוי ב1998. ומטרתו היא להסדיר החלפה של מגורים ישנים שנמצאים באזורים דלילים שמיושבים בצפיפות נמוכה והן הם חלשים מבחינה כלכלית במגורים חדשים על ידי הריסת הבתים הישנים ובניית בתים חדשים וטובים יותר במקומם. כלומר היכן שיש אזורים מאוכלסים בדלילות והם נחשלים כלכלית  ליצור תהליך שבו היזם והדיירים חוברים אחד לשני ויוצרים שיתוף פעולה. שבו הדיירים מפונים מהדירות שלהם למגורים זמנים שבהם הם יתגוררו. עד להשלמת הבנייה ואז הם מקבלים מגורים בבית החדש.

הם מרוויחים בית טוב יותר ושכונה טובה יותר, ואילו היזם מקבל את הזכות לבנות את הבית כך שיהיו בו קומות נוספות כך שהבית החדש יוכל לאכלס יותר דיירים מהבית הקודם הישן. היזם מקבל את האפשרות לעשות רווח של עד 25 אחוז לפי החוק. כתוצאה מכל זה כולם אמורים להרוויח מכך  גם העירייה שמקבלת שכונה משוקמת וחדשה מה שמגביר את האטרקטיביות וגורם המשיכה של השכונה בעיר מנקודת מבט עירונית וכלכלית תהליך פינו בינוי יכול להחיות אזורים גוססים בעיר.

ניתן לדמות את זה לכך שעיר היא כמו חלק מגוף חי וכמו גוף חי יש מקרים שהגוף צריך השתלה של איברים חדשים, שיחליפו את האיברים שלא מתפקדים. ישנה תקווה בתוכנית הזו שתחיה אזורים עירונים ותשפר את איכות המגורים של אוכלוסיית ממעמד הביניים, ואף המעמד הנמוך. התוכנית הזו היא בעלת פוטנציאל הצלחה טוב בישראל יותר מאשר בחו"ל למשל מאירופה שם יותר אנשים שוכרים מאשר הם בעליהם של הבתים.

בתוכנית הזו מקבלים הטבות מס, כמו פטור ממס שבח כלומר הדיירים החדשים לא צריכים לשלם מס שבח שנובע מכך שהנכס שלהם העלה את ערכו(מבית ישן לחדש משכונה ישנה לחדשה) היזם מקבלים כן הטבות לסיכום התוכנית באה לתת מענה למחסור בשטחים ובהגברת היעילות של שטחי המגורים, על ידי בנייה לגובה ואכלוס רב יותר והן לחדש ולהחיות שטחים עירוניים גוססים ישנים ומוזנחים.

בתוכנית במשולש של יזם דיירים ועירייה כל הנוגעים בדבר אמורים להרוויח ממנה כאמור. היזם ירוויח, הדיירים יקבלו בית ושכונה טובים יותר, והעיריה תשפר את חזות העיר ותגדיל את מספר התושבים בשכונות

בפועל יש בעיות והתהליך מתקדם לאט.

תבנית מאת: Theme Horse התאמה לעברית באדיבות שגיב SEO

תפריט נגישות